AFAS is helemaal klaar met evenementen

Home / AFAS / AFAS is helemaal klaar met evenementen

Persoonlijk contact is belangrijker dan ooit. Binnen marketing gaat het dan vaak over evenementen. Eenmalige evenementen zijn binnen AFAS verleden tijd. Er kleven namelijk nogal wat paar nadelen aan. Iedereen is in de aanloop er naartoe heel druk bezig met leuke dingen verzinnen, het organiseren van het event en het vullen van het evenement met relevante gasten. Is het achter de rug, dan vallen zowel de organisatoren als de bezoekers min of meer in een gat. Als organisator kom je even bij van alle hectiek. Tegelijkertijd wil je eigenlijk ook nog een (content)toetje serveren. Maar dat is lastig in de praktijk; je verliest elkaar snel weer uit het oog.

Er is nog een ander aspect. Na een evenement wordt de deelnemers nog wel eens gevraagd wat ze ervan vonden en wat we beter kunnen doen. Ze vullen online een enquête in – een laatste contactmoment. Maar met de uitkomsten van die enquête kun je niet veel meer doen. Je kunt niets meer verbeteren. Ja, misschien volgend jaar, maar voor je het weet zijn de plannen het jaar erop alweer te ver gevorderd om de feedback van het jaar ervoor nog heel serieus mee te kunnen nemen. Bovendien kan er in een jaar veel gebeuren en kunnen de nieuwste inzichten toch een koersverandering teweeg brengen.

Ik vergelijk dit fenomeen wel met het leren van een proefwerk vroeger op school. De dag voor de toets leerde ik heel hard. Het was misschien voldoende voor dat moment, maar werd ik er echt beter van? Blijft de stof op die manier ook hangen? Het antwoord is ‘nee’. Het is beter om iets een aantal keren te herhalen. Dan beklijft het beter. Waardoor uiteindelijk de kwaliteit van je schoolprestaties beter wordt. Of in marketingtermen: herhaling is de kracht van de boodschap.

Een sponsorschap kent deze nadelen niet. We hebben bij AFAS verschillende vaste locaties gerealiseerd waar we continu naartoe kunnen met onze relaties. De bekendste zijn AZ, het AFAS Circustheater en – sinds kort – AFAS Live (voorheen de HMH). We hebben in alle drie de gevallen een hoogwaardige standaard neergezet in een vaste locatie waarop we kunnen voortbouwen. We kunnen feedback echt verwerken en de experience telkens verbeteren. Wij noemen dit intern ‘impact’. Voor ons sinds afgelopen jaar de belangrijkste KPI van evenementen

Via een ‘structureel evenement’, want zo zien wij het, kun je meer een vertrouwensrelatie opbouwen. Je bent er telkens weer voor je relaties en je kunt laten zien dat je luistert naar de feedback. Elke keer wordt de beleving beter, hoogwaardiger. Neem de BO Show (de wat?). De Beter Ondernemen Show: een content driven event waar we begin februari de vijfde editie van presenteren in ons eigen theater in Leusden. www.afas.events/balans. Ik beloof je: deze is gegarandeerd beter dan de vorige vier en is al weken uitverkocht. De bezoekers van deze editie profiteren van de feedback van hun voorgangers.

Impact kun je met name realiseren wanneer je het klein houdt. Per avond nodigen wij bij onze sponsorschappen tussen de dertig en vijftig mensen uit. Dan kun je met een kleine afvaardiging vanuit AFAS met iedereen persoonlijk contact hebben. AFAS Live is bijna drie weken ‘live’. We hebben er inmiddels al 13(!) concerten opzitten, 13 x 50 = 650 zakelijke gasten. Gasten die een unieke VIP-ervaring hebben gehad. Intern hebben we de eerste evaluatie over AFAS Live er al op zitten. We zijn trots op de hoogwaardige standaard van de venue, maar kijken nú al wat er beter kan. Van elke verbetering van vandaag plukken we morgen en overmorgen de vruchten.

Eenmalige evenementen zijn binnen AFAS verleden tijd, een boute uitspraak. Ik kijk nu al uit naar de scherpe reacties vanuit mijn netwerk op de eerste uitzondering die wij ongetwijfeld gaan maken :)

Recente berichten

Leave a Comment

Start typing and press Enter to search

img_3607eiko-nlcomf-wonen-afasdownload