Google met OutSite

Home / AFAS / Google met OutSite
Door
In AFAS, ERP, Marketing
Op eenvoudige wijze een website en/of portal bouwen die volledig aansluit op uw backoffice? Het klinkt als een mooie droom. 27 oktober werd mijn droom waarheid: live gaan met de nieuwe AFAS website en klantportal gemaakt met eigen software. We noemen dit product OutSite, letterlijk vertaald een site voor de buitenkant van uw organisatie: uw klanten en prospects.

AFAS gaat live

Een nieuwe website is de droom én nachtmerrie van elke marketeer, eindelijk de kans om alles eens goed neer te zetten en schoon schip te maken, maar wat een werk. Een jaar, maanden, weken en dagen werk kwamen bij elkaar op 1 moment. Rolf de Jong, bij AFAS Directeur Architecture en Innovation schuift om 20.00 uur de muis naar me toe en gunt mij de eer. Met een luchtige druk op de knop zet ik een complex proces in gang. Gaaf om te zien dat ‘mijn’ website met jaarlijks meer dan 3 miljoen pageviews en 600.000 bezoekers, wereldwijd zijn nieuwe jas aantrekt. Een jas die ik onderhand kan dromen, neutraal kijk ik al lang niet meer naar onze website. Langzaam zien we de site de wereld overtrekken en zijn nieuwe gedaante aannemen. De kurken kunnen eraf, champagne voor het hele team. Maar wat zou Google van onze nieuwe site vinden?

Google Analytics

Een goede website is simpel. Simpele zaken kunnen echter vaak onvoorstelbaar complex zijn, dit geldt zeker voor de structuur en vindbaarheid van een website. Het doel anonieme bezoekers zo snel mogelijk een conversie (achterlaten van gegevens) te laten maken klinkt eenvoudig, maar het maken van de bijbehorende keuzes valt vaak niet mee.

Stel je als organisatie de belangrijke vraag: wat is het doel van mijn website? Is dit informatieverspreiding, bedrijfspositionering of leadgeneratie (het vinden van nieuwe klanten). Een combinatie is uiteraard mogelijk. Een goede website kan daarbij alleen maar goed zijn, als je dit ook kunt meten. Doelstellingen, targets, KPI’s kun je meten met Google Analytics. Google Analytics is volledig geïntegreerd in OutSite.

Google Adwords

Waarom zou je adverteren in de zoekmachine Google met je onderneming? Het kost toch alleen maar geld en wat levert het nou op? Wist je dat meer dan 90% van de Nederlandse mensen via Google zoekt? Met dit gegeven is gelijk duidelijk hoe belangrijk het is om met je (bedrijfs)website goed naar voren te komen. Zoekmachine adverteren gebeurt voornamelijk in Google doormiddel van Google Adwords.

Met Google Adwords kan je advertenties aanmaken op zoekwoorden die betrekking hebben tot jouw onderneming en waarop jouw doelgroep zoekt. Klikt men op een advertentie dan wordt men doorgestuurd naar een landingspagina van je website. Google Adwords is volledig geïntegreerd in OutSite.

Content Management Systeem

Met ons Content Management Systeem (CMS) kunt u eenvoudig de website beheren, aanpassen en updaten. Dit alles zonder kennis van HTML of andere programmeertalen, kan je met Word werken, dan kan je ook met ons CMS aan de gang. Niet meer afhankelijk van een derde partij om bijvoorbeeld een artikel of een foto aan de website toe te voegen.

Social Media

Nederlanders zijn nummer één in het gebruik van sociale media netwerken. Dat veel concurrenten nog niet aanwezig zijn op social media netwerken maakt het allemaal nog een stuk interessanter voor uw bedrijf. Social Media is volledig geïntegreerd in OutSite.

Wilt u weten wat OutSite voor uw organisatie kan betekenen of hoe wij maximaal leads uit onze website halen? Download de brochure of neem contact met me op via Twitter of via Linkedin, ik laat het u graag zien.

 

Recente berichten

Leave a Comment

Start typing and press Enter to search

webcareNew11steden